De incubator is een ondersteuningstraject waarin de geselecteerde onderwijsinitiatieven zelf werken aan het omzetten van hun concept in een pasklaar plan voor een nieuwe Amsterdamse school. De incubator biedt ruimte voor verbetering en versterking van de initiatieven door er kennis van experts, sprekers, ervaringsdeskundigen maar ook kennisdeling tussen de deelnemers aan toe te voegen. In dit proces vormen de vier leerbijeenkomsten optimale ijkpunten, waarin de initiatieven worden ondersteund in hun zoektocht naar een goede manier om van idee naar een uitvoerbaar plan te komen.

Tijdens de bijeenkomsten is er ruimte voor uitwisseling en kennisdeling en wordt de mogelijkheid geboden om op basis van de praktijk nieuwe inzichten op te doen over het opstartproces van een nieuwe school, en de uitdagingen die daarbij komen kijken. Parallel aan deze bijeenkomsten worden de initiatieven individueel en in groepsverband begeleid door verschillende coaches.

Het doel van de incubator is om de geselecteerde plannen klaar te stomen tot realiseerbare onderwijsinitiatieven. Dit houdt in dat de initiatieven daadwerkelijk nieuwe onderwijsplekken in Amsterdam moeten genereren en voldoen aan de kaders van het oprichten van een nieuwe school.

Data

• Woensdag 16 september 09.00 - 17.00 uur
  • Woensdag 14 oktober 09.00 - 17.00 uur
  • Woensdag 11 november 09.00 - 17.00 uur
  • Woensdag 9 december 09.00 - 17.00 uur

Meer informatie over het programma versturen we via e-mail.