’Een school waarin we toestemming krijgen om MENS te zijn!’
— Mandy Roskam

Afgelopen jaar heb ik een BBZ-uitkering ontvangen van de gemeente Amsterdam om mijn idee uit te voeren! Mijn idee is aandachttrainingen/ mindfulnesstrainingen en stiltemomenten in het dagelijkse curriculum van de school te brengen!

Als kinderen van jongs af aan toestemming krijgen om te VOELEN, blijven kinderen in contact met zichzelf ipv dat we ze dat afleren. Daarnaast door de vele prikkels die we tegenwoordig te verduren krijgen EN amper ruimte ervaren om de prikkles te kunnen ontladen ontstaat er steeds meer stress. Stiltemomenten zijn dus van cruciaal belang voor een goede en gezonde ontwikkeling van het kind.

Inmiddels ben ik op een aantal scholen aan de slag EN HET WERKT!

Op mijn website www.aandachttrainingopschool.nl staat meer info. Ik ben dus op zoek naar scholen die dit avontuur willen aangaan en het belang van meer aandacht, compassie en DE KRACHT van het kind zien als BASISVAARDIGHEID VAN DEZE NIEUWE EEUW!

Ik heb een ondernemersplan geschreven van 100 pagina's. Uiteraard kan ik dit wat verkleinen om precies op te schrijven wat ik DOE. Maar via de website teksten kan je VER komen. Ben bereid ALLES toe te lichten uiteraard!

Mijn naam is Mandy, ik ben 27 jaar en ik heb een zoontje van 5. Van jongs af aan had ik nooit begrepen waarom we op school niets leerde over mens zijn, ons bewustzijn. 3 jaar geleden besloot ik hier dus zelf maar mee aan de slag te gaan. Ik heb inmiddels veel ervaring met mindfulness en aandacht in het onderwijs.en nu alle tijd en ruimte om dit te kunnen doen! Het is wat me ten diepste drijft om dit in onze educatie te bewerkstelligen!!!! :) Van DOEN naar ZIJN! De balans mag hersteld worden! :) www.mandyroskam.com

Oproep

Ik zoek scholen die dit avontuur willen aangaan! Maakt niet uit wat voor school, nieuwe school, oude school, een school met veel verschillende achtergronden. Als er kinderen zijn, is het voldoende! :)

info[at]mandyroskam.com